Skön kväll

Igår när jag och Wilma slutade jobba där vid sju drog vi iväg till Innansjön för grillning och andra roliga saker. Vi hade jävligt kul precis som vi alltid har! Jag kanske har sagt det förut.. men jag måste bara få uttrycka hur mycket jag älskar sånna här sommarkvällar. Dom tänker jag ta vara på.

En kväll i stugan

Bilderna visar ungefär hur en kväll i stugan kan se ut. Vi där i fredags och hade besök av både farmor & farfar och Maria, Andreas och lilla Axel. Vi grillade, badade, spelade kubb, fiskade, grillade lite till, badade lite mer osv. Det var en lyckad kväll helt enkelt!

Where I belong

Dessa fina bilder är från en kväll förra veckan, när jag och några kompisar först for och badade i kalkbrottet för att sedan landa på den här superfina stranden i Innansjön. Vattnet var så varmt att man faktiskt kunde vara i och bada (helt utan att frysa) och dessutom var det på kvällen. Alltså hur härligt?
När vi hade solat och badat så vi var nöjda for vi hem till Alva där vi spenderade resten av kvällen. Hur mysigt som helst! Det var en bra kväll.

Det här med att tänka för mycket

Ikväll sitter jag i vårat fina, harmoniska uterum. Jag tittar på serier, kollar runt på olika bloggar, lyssnar på musik, redigerar bilder och tänker för mycket. Alldeles för mycket faktiskt.

Raise your voice and make it clear

Idag steg jag somvanligt upp där vid halv 9. Jag åt frukost för att sedan direkt slänga mig i solstolen. Det är så jävla varmt ute, men jag tänker inte klaga. För jag älskar solen och värmen, det är underbart.
En timme låg jag ute, sen blev det faktiskt lite för varmt. Så då gick jag ut på en promenad istället (som om att det skulle bli mindre varmt) haha, jag kan meddela att det verkligen inte blev mindre varmt. Höll på att dö och var tvungen att stanna hos mormor och morfar för att dricka vatten.

Halv 12 började jag och Alva jobba. Det var en helt ok dag på jobbet faktiskt och som vanligt hade vi trevligt. När vi slutade där vid 5 gick vi direkt ner till stranden för att bada. Det var så jääkla skönt!! Känslan när man är helt överhettad och bara får slänga sig i vattnet är så himla härlig.

Idag hade vi även turen att bli bjudna på middag hos mormor och morfar. Grillad abbore stod på menyn och det var såå gott!
Sen har vi också hunnit till långnäset en sväng ikväll. Vattnet var så himla varmt och det var så himla skönt att bada. Vi var också ute på sjön och gled runt i Erika och Mattias fina båt och Simon provade även på att åka wakeboard för första gången. Det var minst sagt kul!

Senaste

Nu hade jag tänkt informera er lite grann om vad jag har gjort den senaste tiden egetligen. Även om jag är tillbaka från min evighetslånga bloggpaus så finns det inte så himla mycket tid till att blogga just nu. När jag inte jobbar så försöker jag njuta så mycket som möjligt av denna underbara sommar. Här har ni alla fall dom senaste dagarna i bilder↓
Så här kan en middagsrast med Wilma se ut↑

En fin kväll på jobbet.

Jag och Wilma norpade åt oss några vuxenpoäng genom att laga världens godaste kycklingpaj till middag i lördags.

När vi cyklade hem från stranden på lördagkväll tyckte vi det var så himla fint ute att vi var tvugna att stanna vid kajen för att fota lite. (vi är inte fotonördar)

Jaaa, det här var väldigt gott!!!!

Jag älskar sommarkvällar som den här

Jag kan ju säga att den här kvällen↑ var en riktigt jäkla bra kväll! Åhh vad jag älskar sommarkvällar som den här.
Jag och Wilma har bestämt att eftersom vi jobbar nästan varje dag nu så ska vi ta vara på alla fina sommarkvällar istället. Det tycker jag vi har lyckats väldigt bra med hittils. Igår var en såndär kväll som var så himla bra att man liksom inte kunde sluta le, det var en kväll när man går omkring med en såndär bra magkänsla hela tiden och bara tänker på hur bra man faktiskt har det. Ja, jag gillar sådana kvällar.

Just have to love these kinds of nights

Jag bara älskar denna bild som är tagen från en kväll förra veckan. Jag, Wilma och Alva spenderade kvällen på badstranden i Skråmträsk. Vi for dit för att bada, men det slutade med att vi satt och prata och tog massa roliga bilder hela kvällen istället. Det var i alla fall en väldigt bra kväll, en kväll som jag kommer minnas!

Sommar när den är som bäst

Idag har jag njutit av min första lediga dag på sju dagar. Jag har inte gjort annat än att tagit det lungt, legat ute och solat medans jag läst en bra bok, varit ute och gått, ätit god middag hos pappa osv. Det har varit så jäkla varmt ute och det är såååå skönt. Ikväll for vi till holmen och badade och det var inte ens kallt i vattnet. Det var endast skönt att få svalka av sig lite.

Åhh vad jag älskar sommaren när den är så här underbar! Jag hoppas på lika bra väder imorgon fast jag ska jobba. Det är aldrig fel med sol och värme.

Betydelsefull

Åhhh vad jag skulle vilja göra en tatuering. Den här ritade mamma dit med en vattenfast penna, men ändå så suddas den ganska snabbt ut. Jag skulle inte tacka nej till en riktigt tatuering faktiskt, som man inte behöver fylla i varje dag för att den inte ska försvinna.

Reflection

Swipps absoluta favorit plats just nu är i våran lilla pol. Han står där från det att han går ut tills han går in. Vilket var minst ett par timmar idag. Om jag inte visste att vi hade små fiskar i dammen skulle jag tro att han stod och kollade in sin spegelbild. Haha, söt är han i alla fall!