Fancy

Det är snart 5 månader sen jag gjorde mina naglar första gången. Vilket betyder att jag har hunnit prova en hel del olika naglar nu. Men jag måste nog säga att det här är mina finaste hittils. Jag älskar färgerna och jag älskar hur färgerna går ihop i varann. Jag blir glad varje gång jag ser mina händer. Det är kul! hahah.
Mamma är så himla duktig, känner mig lite stolt över henne faktiskt!

Något helt nytt

God morgon! Jag satt och tänkte imorse och kom fram till att det bara är fyra dagar kvar tills skolan början igen. Shit vad snabbt detta sommarlov har gått. Det känns som det var alldeles nyss vi stod där i kyrkan och tog emot våra betyg. Ändå känns det som jag har hunnit med så mycket i sommar. Men hur som helst så känns det ganska bra att skolan börjar. Jag har länge längtat efter något nytt!

På skolavslutningen var jag nog en av dom få som faktiskt inte fällde en ända tår, inte för att jag inte kommer sakna min gamla klass (för det kommer jag), utan mer för att jag kände mig så himla klar på björnåkersskolan, så himla redo för något nytt! Det ska bli både kul och spännande.

Vans of the wall

Från och med nu kommer jag gå runt med mina nya, fina, vita vans varje dag. Jag tycker om dom vääldigt mycket och ångrar inte ens lite att jag betalade 700kr för dom.
Jag måste faktiskt erkänna att det var lite svårt att rymma kartongen i min resväska påvägen hem från Stockholm, men vad gör man inte? Kartongen var ju fin!!

Stockholm, 2014

Vi spenderade natten från torsdag till fredag i denna fina buss↑ Även om bussresan var jobbig så måste jag erkänna att det faktiskt var ganska mysigt också. Dock hade det varit mysigare om jag hade lyckats sova mer än 2 timmar..
När vi kom fram till Stockholm där vid 8 på fredagmorgon så gick vi direkt till ett supermysigt cafè för att äta frukost. Det kändes lyxigt på nåt sätt att äta frukost på ett cafè, tror aldrig jag hade gjort det förut.
Efter frukosten tog vi oss hem till Åsa och Mats ute på Ingarö. Där vi vilade upp oss ett tag innan vi tog bussen till Nacka för våran första shoppingrunda. Vi åt även middag på en fin resturang↑ och det kändes också ganska lyxigt faktiskt!!
På lördagen hängde vi med Åsa, Mats och barnen ut i Skärgården. Det var huur fint som helst och vi bara njöt hela tiden!! Vi åt lunch på ett jättefint ställe sen badade vi från båten, alltså hur härligt?↓
Åhh, det är så vackert där!!
Efter den fantastiska båtturen gjorde vi oss i ordning och drog till Gröna Lund. Där åt vi jättegod middag, sen trängdes vi i publiken till sommarkrysset, innan vi tillsist utnyttjade våra åkband och åkte massa karuseller!!
Bland annat denna↑ Det var sjukt häftigt att sitta där uppe, 120 meter upp i luften och se ut över hela Stockholm. Och så var det sådär lagom mörkt så att hela Stockholm lyste upp av alla lampor.
Stockholm by night, såå himla vackert!!
På söndagen steg vi upp tidigt och åkte med bussen som gick klockan 10 in till stan. Shoppa hela dagen stod på vårat schema. Men först tog vi oss en mysig promenad genom Gamla Stan.
Efter en hel dag på stan var vi båda två väldigt trötta faktiskt. Men eftersom det var sista kvällen ville vi ändå hitta på något. Så vi gick till Dyviken, (en jättefin strand) och badade. Det var hur mysigt som helst och våran "sista kväll i Stockholm" blev jättebra!
På måndagen hann vi med ett besök i Stavsnäs, där vi hälsade på Wilmas gamla sommarstuga och åt lunch på ett jättetrevligt cafè! Sen for Wilma och hennes pappa vidare till Norrköping och jag fick hela kvällen till att umgås med mina kusiner innan mitt flyg gick.

Det här var absolut den bästa helgen på hela sommaren och vi har verkligen haft huur kul som helst! Den här resan kommer jag alltid att komma ihåg.

Semester

Igår firade vi att vi äntligen har fått sommarlov igen! Fast eftersom vi känner oss vuxna nu när vi jobbat och tjänat pengar så föredrar vi att säga att vi fått semester. Hur som helst så firade vi med en riktigt mysig tjejkväll hemma hos Wilma, där wilma bjöd på jääättegod mat. Sen där på kvällskvisten tog vi på oss den stora utmaningen att baka cupcakes. Vi tänkte att eftersom vi nu faktiskt drivit vårat eget café i fyra veckor så borde vi ju klara av att baka några cupcakes. Det gjorde vi också, om man bortser från utseendet på dom. Men visst är det väl ändå så att det är insidan som räknas? Och goda var dom iaf, så det blev bra!